HTML

pá"LINK"a-"ÜGYEK"

Mottó: *Igyál hogy élj, de ne azért élj, hogy igyál.* ÜGYEK a pálinkáról, a szakmáról, hasznos dolgok a kulturált fogyasztásról, haszontalan az alkoholizmusról, mindez azoknak, akiket érdekel, akiket nem, akiket felháborít, akiket nem!

Friss topikok

Linkblog

A pálinka úttörője, az úttörő pálinkája…

sompalinka 2010.06.17. 14:15

 

Szóval a média erejéről, erőtlenségéről sokat lehet filozofálgatni, az viszont ténykérdés, hogy a tájékoztatásban, a befolyásolásban hihetetlen erővel képes hatni. Ez rendjén volna, de mi történik akkor, ha mondjuk a tájékoztatás felszínes, a tartalom megtévesztő, a valótlanságok félrevezetőek? Tudom, bonyolult kérdés, mert adott esetben az értelmezés lehet sokszínű, így a szubjektivitás okán a szerző, a nyilatkozó akár fel is menthető az elfogultság, a torzítás, a felületesség, a hozzá nem értés vádja alól is! De hol a határ? Minap olvastam az egyik színvonalas magazin legújabb számát, ahol a „VÁLLALKOZÁS” oldalon, "A PÁLINKA ÚTTÖRŐJE" címmel írás jelent meg.
Nézzük, hogy az említett „Pálinka úttörője” mennyiben, és hogyan törte ezen nemes ital rögös útját, mit tett hozzá az ügyhöz, miben jeleskedett? Azt kell mondanom, hogy erős kételyeim vannak, mert úttörő munkája értékelhetetlen! Az meg, hogy mit mond, mit üzen a környezetének, az önmagát minősíti, amúgy meg egy jól felépített, hiteltelen önmarketing!
De, a tények…
A pálinkafőzés újkori történelme 1995-től követhető, amikor is Magyarországon elsőként, megépült a Zwack kecskeméti pálinka manufaktúrája, egyedülálló, korszerű, európai technikával, technológiával. Ez a rendszer újszerűségével, megalapozta a minőségi pálinkafőzés lehetőségét, új prémium kategóriás termékcsalád kerülhetett piacra. Nos, ez volt a forradalmi változás, melynek következtében a minőség létrejött, majd ennek következményeként mód nyílott a fogyasztási kultúra kimozdítására! Ugyanis, csak a minőség fejlesztéséből következhet a fogyasztás kultúrájának a javítása, ez ok, okozati összefüggés! Nos, ez volt a Zwack-féle úttörő munka, a minőségi pálinkafőzés szabadságharca! Ezt követte a 2000-es évek eleje-közepe, amikor egymásutánban kiváló szakmai műhelyek kezdték meg tevékenységüket, Agárd, Brill, Miskolc, Bestilló, Zimek, stb. Ezzel sincs baj, mert tény!
Ami szintén tény, hogy a szakma, a pálinka ilyenértelmű megreformálásában a Rézangyalról nem szóltak hírek, nem is szólhattak, egyszerűen azért nem, mert nem volt, most sincs „pálinka-műhelye”, így aztán értelemszerűen nincs pálinkája sem! Felvetődik hát a kérdés, mitől is úttörő az említett társaság, miben alkotott maradandót? Milyen úttörő az, akinek nincs piros nyakkendője, zsinorra kötött úttörő sípja, akinek nincs úttörő becsülete? Tudom, olyan aki a feltételek, eszközök hiánya ellenére is annak mondja, mondatja, láttatja magát!
A cikkben, kategórikus megállapítást nyer, hogy „A Rézangyal nem csak a pálinkaarcot, hanem a hazai fogyasztást is átformálta.” Ugye itt valami nagyon nem kerek, a fentiekben leírtak, és a cikkben idézettek között, az az valaki nem mond igazat! Ugyanis időben, az említett Zwackos úttörőmunka idején, a cikkben megszólaló, legfeljebb kisdobosként álmodozhatott arról, hogy egyszer talán igazi úttörő lehet a "pálinkás-őrs" tagjaként! Nem lett! Ha meg nem lett, akkor mit is formált át, milyen fogyasztási kultúrát álmodott? Lári-fári!
De nézzük tovább, hogy lehetséges a „pálinkaarcot” átformálni? Nehezen, főképpen a Rézangyalnak nehezen, hiszen azt illendő lenne tudni, hogy a pálinkaarc átformálása - nem marketing szlogenek, média nyilatkozatok kérdése-, az a beltartalom (a pálinka minőség) szakmai átformálása nélkül nem megy, lehetetlen! Ha mégis sikerülne, akkor az a pálinka arcán álarc lenne, ami mögött nincs szakmai értelemben érték, ami meg van, az nem érték, az a gyenge pálinka minőség, és a megtévesztő marketing.  
De tovább megyek, a beltartalom átformálásához viszont jó technika, technológia, és még sok egyéb szükséges, ekkor várható el a kiváló beltartalomból (minőségi pálinkából) táplálkozó, jól mutató, jól használható, minőségi arc, ekkor lehet a fogyasztói ízlést sikeresen, a megtévesztés szándéka nélkül átformálni. 
Ha az említett alapfeltételek hiányoznak, akkor az úttörő, a munkája hiteltelen lesz, tettei ártanak az ügynek, a fogyasztás átformálása sikertelen, viszont jól mutat, úttörőnek látszik nem létező piros nyakkendőjében, haszontalan síppal a zsebében! Tetszik önmagának, de most az egyszer talán egyetért Gracián gondolatával:
"Aki magának tetszik, mindenki másnál visszatetszik."
 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://somojopalinka.blog.hu/api/trackback/id/tr352089024

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pakec 2010.06.20. 07:27:58

Ezek az úttörők talán épp a bölcsiben járnak jelenleg)))).
Magabiztosságuk és marketingjük viszont, már egyetemi szintű))))
A termék, hát az meg nem mindegy...........,
igya mindenki, aki ezt szereti!
süti beállítások módosítása